آخرین مطالب
  • امام صادق علیه السلام فرمود: هر كس دوست دارد از اصحاب قائم باشد، بايد انتظار بكشد با پرهيزكاري و اخلاق نيك رفتار نمايد در حالي كه منتظر باشد (مكيال المكارم ج2ص151)
  • امام صادق علیه السلام فرمود: « مردم امام خود را نيابند . امام در موسم حج حاضر شود و آنها او را مي‌بيند ولي آنها او را نمي‌بينند.» (كتاب كافي ج2 ص 146)
  • امام عسكری علیه السلام فرمود: «شيعيان ما در يك غم و اندوه دائم به سر مي‌برند تا زماني كه فرزندم كه پيامبر اسلام نويد ظهورش را داده ظاهر شود.» (روزگار رهايي ص392)
  • رسول اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: « در آخر الزمان براي مردم روزگاري مي‌رسد كه تنها همّ و غمشان شكم آنها و شرف آنها تجملات زندگي و قبله ‌آنها زنهايشان مي‌شوند.» (روزگار رهايي ص 702)
  • رسول اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود : « در آخر الزمان قرآن با ني و لحن و غنا خوانده مي‌شود بدون اينكه به هنگام تلاوت با خوف و خشيت پروردگار همراه باشد.» (روزگار رهايي ص797)
  • امیرالمومنین علي علیه السلام فرمود: « او (قائم) هنگامي ظاهر مي‌شود كه كسي كه امر به معروف كند خوار شود ، و كسي كه مرتكب گناه شود مورد ستايش قرار گيرد.» (روزگار رهايي ص716)
  • امام كاظم علیه السلام فرمود: «تحقيقاً كه امر غيبت يك آزمايشي است از جانب خداي عزوجل كه خلقش را به وسيله آن آزمايش كند.» (روزگار رهايي ص 143)
  • امیرالمومنین علي علیه السلام فرمود: « (در نزديكي ظهور) مرد را به خاطر پوشيده نگه داشتن همسرش سرزنش ميكنند.» (روزگار رهايي ص 743)
  • امیرالمومنین علي علیه السلام فرمود: « (در نزديكي ظهور) آلات لهو و لعب در رهگذر مردم آشكارا به كار گرفته مي‌شود، مردم عبور مي‌كنند و كسي جرأت نمي كند از آن جلوگيري كند.» (روزگار رهايي ص 803)
  • رسول اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمود: « (از علائم آخرالزمان) هنگامي است كه زنها جامه مردان را بپوشند و پوشش حيا از آنها گرفته شود.» (روزگار رهايي ص 75)
  • امام باقر علیه السلام فرمود: « هرگز هرگز فرج حاصل نشود تا آنكه به سختي غربال شويد تا ناخالصان بروند و خالصان باقي بمانند.» (الغيبه ص 206)
  • امیرالمومنین علي علیه السلام فرمود: « در انتظار فرج (قائم) باشيد و از رحمت خدا نا اميد نباشيد. » (الخصال ص 616)
  • امام صادق علیه السلام فرمود:‌ « به خدا سوگند من اگر او (مهدی) را درك مي‌كردم جانم را براي حضرت صاحب الامر فدا مي‌كردم. » (روزگار رهايي ص 425)
دانلود احادیث مهدوی
شگفتیهای عصر ظهور

نظر سنجی

کدام قسمت سایت بیشتر مورد استفاده شما قرار گرفت؟
حکمتی از قرآن
شگفتیهای عصر ظهور
معرفت نسبت به امام معصوم
رافت و مهربانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
وظایف شیعیان در زمان غیبت
مطالب خواندنی
پرسش و پاسخ

آمار بازدیدکنندگان

توضیحات

آلوسی دانشمند و مفسر اهل تسنن : من یزید را لعنت می کنم

آلوسی از مفسران اهل تسنن می‌گوید: یک عده یزید را لعنت نمی‌کنند اما من یزید را لعنت می‌کنم لذا کسی که نخواهد بر یزید لعن بفرستد، ضلالت او کمتر از یزید نیست.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(صل الله علیه واله) گفت: آلوسی از مفسران اهل تسنن می‌گوید: یک عده یزید را لعنت نمی‌کنند اما من یزید را لعنت می‌کنم لذا کسی که نخواهد بر یزید لعن بفرستد، ضلالت او کمتر از یزید نیست.

 

حجت‌الاسلام مهدی رستم‌نژاد عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(صل الله علیه واله) العالمیه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به واقعه سنگ باران کردن و سوزاندن کعبه به دستور یزید در روز سوم ربیع‌الاول سال 64 هجری قمری گفت: برای کفر یزید چند چیز کافی است؛ یکی  قتل ذریه پیغمبر خدا(صل الله علیه واله)، ماجرای آتش زدن کعبه، اشعار کفرآمیزی که از یزید باقی مانده است. لذا علمای اهل سنت نه تنها آتش زدن خانه خدا را به عنوان یکی از مسلمات مطرح می‌‌کنند بلکه آن را دلیلی بر کفر یزید هم بر شمرده‌اند.
 

وی اظهار داشت: در بیانات امام حسین(علیه السلام) قرائنی در خصوص اینکه یزید احترام خانه خدا نگه نمی‌داشت، دیده می‌شود آنجا که یزید به حضرت پیشنهاد می‌دهد در مکه بمان و به طرف عراق نرو! حضرت فرمودند که آنها حرمت کعبه را نگه نمی‌دارند و خون مرا در اطراف کعبه خواهند ریخت و حرمت کعبه شکسته خواهد شد و من نمی‌خواهم در این مسئله سهیم باشم.
 

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(صل الله علیه واله) العالمیه تصریح کرد: در واقع حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) این مسائل را به طاغوت زمان که همان یزید بود نسبت می‌دهد چرا که دستگاه بنی‌امیه و دستگاه خلافت یزیدی اصلاً در آن ایام هیچ شأنی برای کعبه قائل نبودند که این مسئله روشن بوده و از بیّنات تاریخ به شمار می‌رود همچنین این موضوع به صورت گسترده‌تر در منابع اهل تسنن هم وارد شده است از جمله تفسیر آلوسی.

 

وی با بیان اینکه ماجرای اهانت یزید به خانه خدا را تنها وهابیون انکار می‌کنند، ابراز داشت: البته وهابیون، سایر مسلمات دین و حتی ظواهر قرآن را انکار می‌کنند لذا انکار آنها جایگاه و ارزشی ندارد.

 

رستم‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر، کتابی با عنوان «حقائق عن امیرمؤمنین یزید بن معاویه» در حجاز به چاپ رسیده و جزو منابع درسی گنجانده شده است و دانش‌آموزان عربستان سعودی در  محیط مدرسه، این نظریات را می‌خوانند؛ بدین ترتیب وهابیت از حرکت یزید دفاع می‌کند و می‌نویسد: خلافت یزید به حق بوده و این امام حسین(علیه السلام) است که قیام کرده و از دین خارج شده است و هیچ ابایی از بیان این مطالب ندارند.
 

وی عنوان کرد:البته گروهی از وهابیون که معتدل‌ترند و اندکی در میان وهابیون بیدارتر هستند مانند حسن مالکی» این مسئله را می‌پذیرند اما وهابیون تندرو اصلاً قبول ندارند که امام حسین(علیه السلام) بر حق بوده و معتقدند سیدالشهدا(علیه السلام) علیه خلیفه پیامبر(صل الله علیه واله) خروج کرده است بنابراین باید کشته می‌شد و بارها بر این مطلب تصریح کرده‌اند.
 

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی(صل الله علیه واله) العالمیه خاطرنشان کرد: اما قاطبه اهل سنت قائل به این هستند که یزید فردی ظالم، فاسق، فاجر و انسان خبیثی بوده و این جنایات را هم مرتکب شده است و کاملا بر این موضوع صحه می‌گذارند بنابراین، اهل تسنن از وهابیون جدا بوده و در واقع وهابیون کارهایی را که داعشی‌ها امروزه مرتکب می‌شوند را انجام می‌دهند و آنها بر اهل سنت و جهان اسلام تحمیل شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از اهل تسنن یزید را لعن می‌کنند، گفت: آلوسی از مفسران اهل تسنن کتاب تفسیر معروفی دارد و می‌گوید: یک عده یزید را لعنت نمی‌کنند اما من یزید را لعنت می‌کنم و عباراتی را در این زمینه متذکر می‌شود که اصلاً کسی که چنین حرفی بزند و نخواهد بر یزید لعن بفرستد، ضلالت او کمتر از یزید نیست بنابراین چرا نباید انسانی که ظالم بوده و فرزند رسول خدا را کشته است لعنت نکنیم.
 

رستم‌نژاد افزود: در اینکه یزید خلیفه نبوده و وی هیچ اعتقادی به اسلام و مباحث آن نداشته است، اهل تسنن با شیعیان هم عقیده و هماهنگ هستند

منبع : تابناک

تگ ها:

ارسال نظرات

نام و نام خانوادگی
متن نظر

شما اینجا هستید